Instagram
اخبار سایت :
  • هیچی فقط همیشه سالم و سلامت باشین :دی

آموزش های وردپرس:آموزش کامل بخش نوشته ها

چون بعضی دوستان در آموزش قبلی گفتن بد بود و ساده بود و... این آموزش رو پیشرفته تر کردیم و چند پلاگین هم معرفی میشه در ادامه.

معرفی پلاگین ها

یک پلاگین بسیار عالی برای ادیتور وردپرس ckeditor هست.برای این کار کلمه ی ckeditor رو در بخش افزونه ها جست و جو کنید.پس از اون میتونید شروع به نوشتن کنید.

بخش نوشتن مطلب

این بخش بر خلاف این که همه فکر میکنند ساده هست قسمت های بسیار مختلفی داره.قسمت متن نوشتن که مثل ادیتور های معمولی هست و فرقی نداره.فقط باید به چند نکته کوچیک اشاره کنیم اگه تازه با وردپرس شروع کردید:

  1. برای گذاشتن ادامه مطلب این آیکون رو در ادیتور پیدا کنید و بعد که ادامه ی مطلب گذاشته شد متن ادامه مطلب رو بعد از اون بزارید:

بخشی که گفتم قسمت های مختلف از جلمه بخش گذاشتن رسانه در نوشته میشه.روی دکمه ی افزودن پرونده ی چند رسانه ای کلیک کنید و حالا پرونده ای آپلود کنید.پس از آپلود،در سمت چپ بخشی هست که تغییرات کوچکی رو روی تصویر شما اعمال میکنه که به این صورت هست:

اینجا تغییراتی مثل توضیحات و نام و چیدمان،لینک دادن به محل خاص و البته اندازه اعمال میشه.حالا میخوایم بریم به بخشی که بخش کاربردی هست.از همین منوی بالا گزینه ی ویرایش تصویر رو انتخاب کنید.این بخش بسیار کاربردی هست و برای من شخصا چندین بار مورد استفاده قرار گرفته.برای مثال میتونید تصویر رو به راحتی یک کلیک برش بدید.برای این کار روی تصویر عکس که در صفحه هست موس رو بکشید و حالا میتونید بخش خاصی رو برش بزنید.میتونید از این منو،گزینه های چرخش رو اعمال کنید:

وقتی تغییرات مورد نظر رو در این صفحه اعمال کردید میتونید روی گزینه ی ذخیره و بعد به روز رسانی کلیک کنید تا تغییرات اعمال بشه.خوب برگردیم سر همون قسمت نوشتن.وردپرس یک امکان بسیار خوب داره برای زمان هایی که شما به طور مثال مقالتون رو تا نصفه مینویسید و میخواید برید جایی،میتونید روی دکمه ی ذخیره ی پیش نویس در سمت چپ کلیک کنید و بعد با خیال راحت برید.میتونید پیش نمایش نوشتتون رو هم ببینید.میتونید برای نوشتتون رمز بزارید یا....تصویر:

در زیر میتونید بخش برچسب ها و موضوعات رو ببینید.در زیر هم میتونید برای نوشتتون تصویر بزارید.اگه امکانات دیگه ای هم میخواین،میتونید روی این دکمه در بالای صفحه کلیک کنید:

در قسمت باز شده،این گزینه ها رو میبینید که البته ممکنه بسته به پلاگین هاتون و امکانات قالبتون ویژگی های بیشتر یا کم تری باشن:

بخش دسته ها و برچسب ها رو که اشاره کردیم.بخش چکیده،یه جور خلاصه از نوشتتون هست که میتونید اختیاری بنویسید.در بخش فرستادن بازتاب میتونید بگید که این مطلب من رو به بعضی از موتور های جست و جو گر(به نحوی)معرفی کن.البته همونطور که وردپرس گفته،اگه برای وبسایتتون پینگ مناسب بزارید،دیگه نیازی به این قسمت نیست.میتونید پینگ ها رو از این تاپیک ببینید.بخش زمینه های دلخواه بخش کاربردی هست،اما نه همیشه.بستگی به نیازتون داره.معمولا زمینه های دلخواه رو بخشی مثل جعبه دانلود در نظر میگیرن.اما در مورد هایی مثلا برای اسلایدر هم استفاده میشه.میتونید روی گزینه ی افزودن بزنید و بعد در صورت بودن زمینه ی دلخواه در قالب سایت شما،زمینه های دلخواهتون رو وارد کنید.بخش گفت و گو ها فقط دو بخش داره،یکی برای ارسال نظر و یکی بازتاب.پیشنهاد میشه ارسال بازتاب باشه اما ارسال نظر اختیاری هست.بخش نامک رو چرا دروغ بگم کاربرد دقیقش رو نمیدونم!:دی.بخش نویسنده هم برای این هست که یه نویسنده به جز خودتون انتخاب کنید.کار با بخش نوشته ها تموم شد!

دسته ها

بخش دسته ها برای اضافه و یا ویرایش موضوعات هست که نیازی به آموزش هم فکر نمیکنم داشته باشه.چون خود وردپرس توضیح ها رو داده.

برچسب ها

این بخش برای اینه که برچسبی رو به وبسایت خودتون اضافه کنید،مثلا شما میخواید برچسب 2 رو وارد کنید که در گوگل ورودی زیادی داره اما به نوشته های خودتون مربوط نیست.اینجا میتونید اضافه کنید.!

خوب آموزش تموم شد!امیدوارم که بتونید با وردپرس بهتر کار کنید!

سلام
پیشنهاد شما چند برچسب هست؟
پاسخ : اسماعیل : کمتر از بیستا...و بیشتر از 10 تا...
با تشکر
محمد جان من خودم یکی از کسانی هستم که روزانه با وردپرس کار می کنم اگر کمک خواستی میتونم کمکت کنم
پاسخ : من فکر نکنم که بخوام با وردپرس کار کنم.
از CMS ها هم اصلا خوشم نمیاد.
این آموزش رو هم من ننوشتم.
با تشکر
من که زیاد با وی پی کار نکردم . . .

خوب میشه :دی
ممنون از زحماتی که میکشی محمد جان...
پاسخ : ممنون ولی زحمت این دو پست آخری رو کس دیگه ای کشیده ...
با تشکر

کد امنیتی رفرش
کلاس های آنلاین فعال

برای افزایش دانش عمومی کاربران سعی بر این داریم که کلاس های آنلاینی برگزار کنیم. لیست این کلاس (ها) را می توانید در زیر ببینید. این قسمت را هر روز چک کنید تا از کلاس ها و اخبار جدید با خبر شوید. کلاس ها توسط همین کاربران و دوستان شما برگزار میشود. اگر مایل به برپایی کلاس آموزشی ای در هر زمینه ای هستید با مدیر تماس بگیرید.

مدرس: محمد و اقبال
آموزش PHP - جلسه اول
پنجشنبه 04 تیر 1394 - 17:00
هیچ کلاس فعالی موجود نیست.
کاربران آنلاین
آمار
مطالب : 792
نظرات : 4504
تعداد اعضا : 37335
افراد آنلاین : 8
بازدید امروز : 772
بازدید دیروز : 4,064
گوگل امروز : 2
گوگل دیروز : 41
بازدید هفته : 772
بازدید ماه : 32,002
بازدید سال : 194,232
بازدید کلی : 14,194,569